Kisah budak mahu beli mercun | sumpah tahpape~

by - 3:37 AM

ok ini..aku *comel tak aku*
bajet omputih la rambut kuning...

ok..ini mercun....kecuali yang berwarna coklat di penjuru atas...itu S*IT..
teringat zaman muda mudi...
aku main all sort of mercun*pehal keluar omputih ni*
lu orang cakap je mercun ape? aku tahuu...*pergh expert kekonon*
asal jumpa mercun je mengelitik nak beli..asal nak beli je mesti nak mercun..
"abang mercun ni satu, yang ni nak sekilo, ukeh yang ni nak dua talang" *aku menggunakan ayat hyperbola*
....
---


...
memang tak leh lupe time main mercun 
reramai masa malam2 tatkala bulan mengambang
katanya nak pergi sembahyang terawih kat masjid..
"mak, saya nak SEMBAHYANG terawih ni"

mak aku jawab"ok fine"*pergh cekap mak aku speaking*ok aku tipu*
kalau x faham sila google translate..


main mercun je mesti kat area masjid..
kalau area masjid je kteorang main mercun..waddee?
kalau x terperanjat la tok imam tu...
terkentut ke? hah siapa yang susah...
*aku ni kejam*

perkara yang paling habat(kotor) time main mercun
dalam sejarah hidup aku adalah...

di satu malam yang hening...
aku dan member2 aku berjalan2 di area masjid...
dalam suasana malam yang dingin dan separa gelap
tetiba..

..
.
.


.
.

"eh wadde?! ada setepek taik lembu"fresh lagi ni weh"member aku cakap
"pergh..patut bau menusuk kalbu" aku cakap
"weh..korang ade idea tak" member satu lagi..
"idea pe pulak"
"jom letak mercun situ"ini bukan aku cakap
"ok, y not" juga bukan aku cakap
"cepat ar keluarkan mercun papan 2"

dengan tanpa berfikiran matang..
2 ketul mercun papan telan diletakkan di atas tahi lembu tersebut...
*macam kek yang ingin ditiupkan lilin di atas*
"cepat ar letupkan"
"lek2.."

psssttt.......

.
.
."weh dduk jauh sikit..."

.
..
.
poooofff..

?
??

?
"pergh bau....macam tongkang pecah la weh"
"dah2 jom blah"
tatkala mercun habis di gunakan dengan seadanya..
kami pon balik...

tengok2...baju habis kena taik2 lembu yang bersepelet kat seluar2 aku..
pergh...patut ar bau tak hilang2....


pesanan untuk semua....kadang2 main mercun ni ada juga suka nye...
tapi ada jugak dukanya*kalau x expert macam aku* , ada juga habatnye...ada juga...errk


motif of the story...main lah mercun pop-pop.
lebih selamat untuk semua golongan tak kira tua muda...
kecik besar...
perempuan lelaki...
semua boleh main..hahaha
disini saja ya...pesanan saya ye..
renung2kan dan selamat beramal..
kbai..





You May Also Like

9 Komen☺☺