Tak baik buka aib seseorang....

by - 5:40 PM

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua pembaca..
alhamdulillah, dah cukup satu minggu kita melakukan ibadah puasa...
insyaAllah, semoga Allah kuatkan iman kita untuk teruskan sampai abis bulan puasa ye...
jangan nak ponteng puasa..sesuka hati ye*exception kepada golongan wanita~*

k la...entri aku kali ni nak bincang sikit pasal "betapa tak baik nye membuka keaiban seseorang"..
tadi aku bukak lah facebook...
ada lah satu admin dalam satu group ni, pergi heboh-hebohkan gambar perempuan yang bertudung dan seorang lelaki yang bercumbu*kalau tak tau meaning sila tanya pakcik google*...



ok teruskan...then, kata hati aku berbicara terus,aik, admin ni..asal lah kau upload gambar agak lucah ni kan..
dah lah bulan puasa*bukan aku kata bulan lain boleh ok,tapi hormati lah sikit bulan yang penuh barakah ini yep*
aku monolog lagi" ni dah membuka aib seseorang itu", sah2 dapat dosa si admin ni...hurm...
then aku bukak la komen2 berkaitan gambar tidak senonoh tersebut, alhamdulillah,
ada jugak yang menegur kesilapan admin tersebut, ada jugak yang mengutuk2 pasal pasangan yang bercumbu tersebut, haii....nampak tak ape kesannya kalau kita menyebarkan atau membuka aib orang, bukan saje kita dapat dosa, orang yang komen tak elok tu pon dapat dosa..dengan ayat mencaci dan menghina....nauzubillah...

terdapat pelbagai lagi cara untuk memberikan kesedaran, dan bukanlah ini caranya..



harap2..admin tersebut boleh lah me'remove' gambar tersebut

You May Also Like

2 Komen☺☺