Adorable lah zaman dulu..

by - 7:13 PM

kalau kita cerita zaman
kita kecil-kecil dulu..
memang seronok...
jauh berbeza macam zaman leni..

zaman leni.. hamboih kemain main ipad,
iphone.. facebook,twitter punye akaun semua hadoo kata koo..

zaman mellenium kekunun.. tapi..
gua rindu..
zaman dulu punya rindu lain beb..

walau tidak secanggih zaman sekarang..
dulu main kereta dash pon rasa maju lah..
main gasing pon rasa seronok.
gasing tu siap dah berlubang-lubang dipangkah..

kalau bak memangkah dulu. gua kira legend jugak.. main dekat rumah jiran.
spot main gasing paling best..
rumah wan lang..
baik orangnya wan lang ni.. 
orang buat spot rumah dia untuk main rilex je..
siap bagi minum petang kekadang tu...#pergh heaven..
antara sebab selalu dijadikan spot bermain disitu adalah, ruang kawasan lapang yang mencukupi. dibarisi pepokok yang rendang dan senang dipanjat jikalau bermain nyorok-nyorok.senang cakap kawasan rumah wan lang ni memang strategik..HAHA*dahpehalgelakpulak?

setiap permainan yang ade, macam ade musim-musim dia..
kalau musim main lutu selipar(baling selipar dalam bahasa bakunya)..
dalam seminggu tu, asyik main lutu selipar je...
ngelak-ngelak pabila dilutu selipar..
kepantasan itu harus ada dalam setiap ahli pemain..
kalau tidak macam mana mau menang? tak gitu?..

nanti aku buat entri lain la.. rasa macam dah merepek meraban dah gua ni..

nah satu lagu yang best disajikan untuk kamu orang.. dengar neh!






Lyric:
Maafku tak pernah berterus-terang. 
Bukan ku tak mempercayaimu,
Namun sebelum ku berganti rupa.. 
Ingin aku menemuimu.. 
Ku kan bermandi cahaya bulan 
Yg cemerlang di malam yg cerah.. 
Memang teLah lama kurasakan Ingin menolong yg lemah.. Tiba-Tiba keajaiban terjadi 
Kekuatan muncul di diri 
Untuk melawan semua kejahatan.. 
Kekuatanku harus digunakan 
Menegakkan segala kebenaran 
Ini keajaiban alam.. 
Aku mempercayainya 
Ini keajaiban alam


P/S: sailormoon ni semua cun. untung sapa jadi teksedo pertopeng...kekeke

You May Also Like

1 Komen☺☺