Advertisement

Redmi K40, mendedahkan perincian reka bentuk

 


SOROTAN

  • Redmi K40 dijangka dilancarkan akhir tahun ini.
  • Telefon boleh mendapatkan chipset Snapdragon 888 5G.
  • Peranti boleh mendapatkan paparan lubang pukulan.

Redmi K40 sekali lagi dalam berita, dengan gambar langsung telefon kini dibocorkan dalam talian yang dilaporkan dari negara asalnya, China. Gambar langsung menunjukkan perubahan reka bentuk baru yang datang ke telefon dan juga menunjukkan perbezaannya daripada Redmi K30. Walaupun tidak ada jaminan pada masa ini, desas-desus menunjukkan bahawa telefon itu dapat diluncurkan menjelang akhir tahun ini bersama dengan flagship Xiaomi, Mi 11.


Sama seperti telefon bimbit Mi 11, Redmi K40 juga diharapkan akan mendapatkan chipset Snapdragon 888 5G unggulan, di samping perkakasan premium sporting termasuk paparan AMOLED. Tetapi kembali kepada kebocoran terbaru buat masa ini. Seperti gambar langsung, Redmi K40 dapat hadir dengan potongan lubang tebukan sederhana di tengah atas paparan untuk menempatkan satu lensa meninggalkan lebih banyak kawasan di layar untuk pengguna.

Gambar langsung juga menunjukkan penyediaan kamera utama menghadap belakang Redmi K40 yang boleh memuatkan penutup yang lebih luas di bahagian kiri atas telefon bimbit. Nampaknya telefon ini juga boleh disertakan dengan lima kamera dan juga membawa flash. Menariknya, K40 hadir dengan kata-kata "ultra premium" yang terpahat di bonggol kamera untuk meningkatkan pesanan premium telefon.

Sebelum ini, kami juga pernah mendengar khabar angin serupa mengenai Redmi K40 dari tipster, Sudhanshu Ambhore. Di masa lalu, dia juga mendakwa bahawa paparan Redmi K40 Pro akan membawa kamera selfie yang tersimpan di dalam lubang pukulan di sudut kiri atasnya. Kebocoran sebelumnya juga telah mendakwa bahawa K40 akan memamerkan panel OLED dengan lubang pukulan tipis yang berukuran 3.7mm.

Redmi K40 juga diharapkan dapat bertindak sebagai peningkatan berbanding K30 Pro ketika datang ke bahagian paparan. Laporan menunjukkan bahawa telefon akan mendapat panel yang dapat menyegarkan pada kadar penyegaran tinggi - K40 Pro mungkin dilengkapi dengan sokongan kadar penyegaran 90Hz, 120Hz, atau bahkan 144Hz - berbanding dengan Redmi K30 Pro yang hanya hadir dengan paparan 60Hz.

Selain daripada itu, laporan lain menunjukkan bahawa telefon akan hadir dengan chipset Snapdragon 888 5G. Terdapat juga sokongan untuk standard pengecasan yang lebih cepat daripada yang terdapat pada telefon generasi sebelumnya. Bateri yang menyandarkan telefon dilaporkan boleh menjadi pek 45000mAh. Laporan telah membuat spekulasi bahawa Redmi K40 Pro mungkin dilancarkan pada akhir 2021 atau pada awal 2021.

Catat Ulasan

0 Ulasan