Advertisement

IPhone 8 mungkin akan mempunyai pengecasan tanpa wayar?

Ketiga-tiga iPhone dijangka melancarkan pada akhir tahun ini akan mempunyai pengecasan tanpa wayar, menurut ramalan baru oleh penganalisis KGI Securities Ming-Chi Kuo.

Apple dijangka mengumumkan tiga iPhone baru pada musim luruh - satu model premium dengan skrin yang lebih baik menggunakan teknologi "OLED", dan dua peningkatan lebih lelaran untuk iPhone semasa 7 dan iPhone 7 Plus.

Ketiga-tiga akan mempunyai glass casing dan pengecasan tanpa wayar, menurut nota Kuo dilihat oleh Business Insider.

Apple mungkin bimbang bahawa iPhone baru akan lebih panas daripada telefon yang sebelumnya, menurut dari penyelidikan. Glass casing dan pengecasan tanpa wayar sepertinya "tidak memihak kepada operasi sistem haba," kata Kuo.

Dari nota:

Adaptasi glass casing & pengecasan tanpa wayar tidak memihak kepada operasi sistem haba untuk tiga model 2017F iPhone baru; kesan besar pada model OLED. Sistem haba menjadi kurang cekap dengan glass casing, berbanding sarung logam yang digunakan sebelum ini. Tambahan pula, pengecasan tanpa wayar meningkatkan suhu telefon bimbit. Walaupun kami tidak menjangka pengguna umum untuk perasn apa-apa perbezaan,
Laminasi daripada lembaran grafit tambahan diperlukan untuk kawalan haba yang lebih baik terus untuk operasi yang mantap; ini adalah kerana FPCB digantikan dengan filem, yang lebih sensitif kepada perubahan suhu daripada sensor sentuhan 3D dalam OLED iPhone.

Kuo menyatakan bahawa, telefon premium baru akan mempunyai masalah haba yang lebih panas berbanding dari yang lain. Apple mungkin perlu menambah kira-kira grafit penebat untuk mengelakkan ia daripada berfungsi. Dan perubahan teknologi lain, ia membolehkan kenaikan harga kepada Apple untuk membayar modul 3D Touch untuk OLED iPhone baru sebanyak 50%.

Nota penyelidikan diedarkan kepada pelanggan memberi tumpuan kepada beberapa bahagian dimana Apple membeli daripada pembekal untuk membuat paparan dan ciri-cirinya seperti 3D touch work.

"Kami percaya OLED iPhone akan menyediakan pengalaman 3D touch work yang lebih baik hasil daripada reka bentuk baru," Kuo menulis. Oleh kerana itu, Kuo menasihatkan pelanggan untuk menjangkakan saham pembekal General Interface Solution and TPK Holding Company lebih perform.

Kos pemotongan bahagian tepi boleh menjadi salah satu sebab mengapa ia dikhabar bahawa premium OLED iPhone boleh menyebabkan kos lebih daripada $ 1000, menurut satu laporan baru-baru ini.

Catat Ulasan

0 Ulasan